تبلیغات
cars-2011+cars90
cars-2011+cars90



 

پورشه‌ای جی ، (Porsche AG) (گاهی پورش نیز تلفظ می‌شود) با نام کامل Porsche Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG , یکی از کمپانی‌های بزرگ تولید اتومبیل‌های اسپورت می‌باشد که در سال ۱۹۴۷ توسط فری پورشه[۱] پسر فردیناند پورشه[۲] یک طراح اتومبیل اهل اتریش , در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شده است که از همان ابتدا نیز به تولید اتومبیل‌های اسپورت مشغول بوده است.

نخستین محصول

تولید نخسین محصول پورشه در سال ۱۹۴۸ با نام پورشه 356[۳] آغاز شد، طراحی این اتومبیل را فردیناند پورشه انجام داده ولی بلافاصله در بستر بیماری افتاده و کار تولید این مدل را پسرش فری به پایان رساند فردیناند پورشه سر انجام در سال ۱۹۵۱ فوت کرد.

پورشه ۹۱۱

پورشه در سال ۱۹۶۳ اولین مدل از سری افسانه‌ای ۹۱۱ را که در مسابقات اتومبیل رانی موفقیت‌های غیر منتظره‌ای را بدست آورده بود راارائه کرد . ۹۱۱ یک اتومبیل ۶ سیلندر موتور عقب است. پورشه ۹۱۱ همیشه رقیبی سرسخت برای رقیبان در مسابقات رالی است.

رقبا

جدی‌ترین رقبای پورشه در آلمان ب ام و و مرسدس بنز و آئودی (رقیب مستقیم مدل بوکستر مدلهای زد۴ از شرکت ب ام و و سی ال کا از شرکت مرسدس بنز می‌باشند) و در خارج ار آلمان لوتوس ٬ جگوار و شورلت کوروت می‌باشد. مدلهای گرانقیمت پورشه رقیب محصولات فراری ٬ لامبورگینی و بوگاتی می‌باشد.

] روابط با سایر تولید کنندگان اتومبیل

پورشه با کمپانی فولکس واگن آلمان[۴] که یکی از بزرگان جهان اتومبیل است از آغاز روابط نزدیکی داشته است و تلاشهای بسیاری برای همکاری بین این دو کمپانی صورت گرفته است (VW-Porsche 914 1969 , Porsche 924 1976 ) (بعضی قطعات را کمپانی آیودی[۵] نیز به کار برده است) و نیز در سال ۲۰۰۲ پورشه کاین[۶] (به دلیل موتور جلو بودن این خودرو بسیاری از تکنیک‌ها در فولکس واگن توارگ[۷] نیز استفاده شده است).

در سال ۲۰۰۳ فردیناند پیچ[۸] ، نوه فردیناند پورشه به عنوان مدیر اجرایی فولکس واگن دو کمپانی پورشه و فولکس واگن را دو عضو از یک خانواده توصیف کرده است.

امروزه کمپانی‌های بزرگی از قبیل سئات[۹] اسپانیا ، دوو[۱۰] و سوبارو[۱۱] بسیاری از مهندسان و کارکنان خود را همه ساله برای استفاده از تجربیات پورشه به این کمپانی می فرستند.

پورشه و مسابقات اتوموبیل رانی

پورشه تا به حال 16 بار به مقام قهرمانی مسابقات لمانز Le-Mans رسیده است همچنین در مسابقات رالی پاریس داکار یکی از تیم‌های مطرح شناخته می‌شود. این کمپانی موتور مک لارن McLaren را برای مسابقات فرمول یک ساخته است.

 

[مدل‌ها

] مدل‌های مشتری

۹۱۱, پرفروشترین مدل از ژوئن, ۲۰۰۶

[ویرایش] مدل‌های مسابقه‌ای

یک مدل مسابقه‌ای پورشه در سال ۱۹۷۰

صحبت از اتومبیل های عجیب و برجسته، که در دنیای غرب به آنها Exotic می گویند، معمولاً انسان را یاد نام هایی مانند فراری، لامورگینی و پورشه می اندازد.


Alois RUFنام صاحب یک کمپانی کوچک سازنده اتومبیل های اسپرت است که همواره اقدام به تقویت مدل های مختلف پورشه 911 نموده و حال تصمیم گرفته اتومبیل ساخت خود یعنی CTR3 را معرفی کند .

این اتومبیل که در تابستان سال گذشته در کشور بحرین به معرض نمایش گذاشته شد، اولین مدلی بود که به مرحله انجام آزمایش جاده ای رسیده است.

آن را با ماشین «بت من» مقایسه می کنند با این تفاوت که اتومبیل «بت من» تخیلی و «RUF CTR3» واقعی است. ظاهر آن شباهت زیادی به مدل 911 داشته با این تفاوت که چهار گوشه آن به سمت بیرون امتداد پیدا کرده است. گلگیر های جلو و عقب آن کاملاً برجسته شده تا بتواند تایر های 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب ساخت میشلن را در خود جای دهد.

راف اظهار می کند ایده طرح را CTR3 از پورشه 550 لمان سال 1953 گرفته که دارای محفظه هوا رسانی درسقف بود. علاوه بر این شباهت زیاد این مدل به پورشه 911GTi دهه 1990 را نمی توان انکار کرد و بالاخره اینکه پورشه راف مدلی پهن تر و بلند تر از کارا جی تی بوده و فقط طول آن کمتر است.

مواردی که در طرح ظاهری این اتومبیل مختص به خود آن بوده، فرم سپر جلو است که چراغ های مه شکن و راهنما در آن جاسازی شده که در پایین آنها محفظه های بسیار بزرگ هوا رسان قرار دارند که با محفظه های جانبی که در پشت قرار دارند، هماهنگی کامل دارد.

اگر از پشت به اتومبیل نگاه کنید، دم کوتاه و بالچه ای که با بریدگی های روی سقف تعیین شده همگی نشان دهنده توانمند بودن این اتومبیل است.

موتور 6 سیلندر خورجینی آن به حجم 3/7 لیتر که مجهز به دو توربو شارژ بوده از نظر نیروی تولیدی، کمتر از یک موتور جت است.

میزان نیروی تولیدی آن 700 اسب بخار در 7 هزار دور در دقیقه بوده و می تواند 657 پوند گشتاور از دور 4000 موتور تولید کند که کافی است این اتومبیل 1400 کیلو گرمی را همانند موشک و یا خمپاره به سمت جلو پرتاب کند.

میزان شتاب آن که بدنه ای ساخته شده از الیاف کربن دارد به گونه ای است که برای کسب سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز به زمانی کمتر از 3/2 ثانیه دارد و گیربکس 6 سرعته سکانسی آن که از نوع مسابقه ای بوده، می تواند آن را به حداکثر سرعت 375 کیلومتر در ساعت برساند.

برای آنان که تصور می کنند پورشه راف فقط نمونه ارتقا یافته مدل هایی مانند باکسترو کایمن بوده، پیشنهاد می گردد که در پوش موتور آن را بالا زده، تا با طراحی خاص شاسی، سیستم فنر بندی و اتصالات چرخی مواجه شوند که کار شرکت مالتی لینک کانادا بوده، هیچ شباهتی به سایر انواع پورشه ندارد و فقط می توان آن را با اتومبیل های مسابقه ای مقایسه کرد.

برای رانندگی با آن ابتدا می بایست خود را در داخل صندلی های مسابقه ای آن که از پوشش چرم ساخته شده کاملاً جای دهید. سپس کلید روشن کردن موتور را فشار دهید و راف بدون مشکل خاصی روشن می شود.

برای کار با گیربکس سکانسی آن نیاز به قدری تمرین دارید به خصوص چون همانند اتومبیل های مسابقه ای حرکت آن کاملاً به خط مستقیم است، با عقب کشیدن اهرم دنده آن را روی دنده یک قرار داده و همزمان با فشار آوردن روی پدال گاز می بایست پدال کلاج را به تدریج رها کنید.

شروع حرکت آن واقعاً دراماتیک است چون احساس می کنید تایر ها در حال سوراخ کردن و کندن زمین و سطح آسفالت هستند و شتاب زیاد آن را به خوبی حس می کنید.

مدت زیادی نگذشته که دور موتور به 4 هزار rpm می رسد که شروع به کار دو سیستم توربو شارژراست.

میزان فشاری که آنها ایجاد می کنند معادل 17/4 پوند بر اینچ مربع است که می تواند اتومبیل را همانند گلوله ای به جلو پرتاب کند.

سیستم ترمز آن از صفحات دیسک سرامیکی ساخته شده که قطر آنها 15 اینچ بوده و روی هر یک از آنها شش پیستون ترمز قرار گرفته که قدرت فوق العاده اتومبیل را در انجام توقف ها نشان می دهد. از دیگر تجهیزاتی که رانندگی با آن را دلپذیرتر می کند، وجود سیستم ضد بلوکه ترمز و کنترل هرزگردی است.

عبور از پیچ ها بدلیل ساختمان بسیار پیشرفته شاسی و اتصالات چرخ براحتی و با کمال دقت انجام می گیرد و چنانچه در خروج از دایره پیچ، قدری زودتر پدال گاز را فشار دهید، قسمت عقب آن تا حدودی منحرف شده که نشان دهنده توان 700 اسب بخار این اتومبیل است.

پورشه راف سریعتر رفتن را دوست دارد و به نظر می رسد که صدای موتور در دورهای بالا و سرعت های زیاد، گوش نوازتر می گردد.

در عبور از خیابان های درون شهری و با سرعت کم تعویض دنده ها در گیربکس سکانسی نیاز به کار بیشتر دارد که از این نظر کاملاً مشخص است ولی حرکت اتومبیل و سیستم فنر بندی آن به گونه ای بوده که ناهمواری های سطح مسیر حرکت تاثیر چندانی بر آن ندارد.

هنگامی که پشت فرمان آن قرار می گیرید، احساس می کنید در گودی نشسته و در واقع بخشی از خود اتومبیل هستید. البته میدان دید در جلو بسیار خوب بوده ولی هیچگاه پشت سر خود را نگاه نکنید چون هیچ چیزی را روئت نمی کنید و از طریق دوربین می توانید پشت اتومبیل و اتفاقات آن را پیگیری کنید.

پارک کردن در فضاهای تنگ، خالی از اشکال نیست ولی قرار نیست کسی این اتومبیل را در فضای تنگ پارک کند.

قیمت آن فعلاً613 هزار دلار تعیین شده که طبیعتاً مشتریان بسیار محدودی خواهد داشت، ولی از آنجایی که اتومبیلی قابل استفاده در پیست مسابقه و شهر بوده، نظر بسیاری از علاقمندان را به خود جلب خواهد کرد.

مشخصات فنی این اتومبیل استثنایی به شرح زیر است:

  • فاصله دو محور جلو و عقب: 2624 میلی متر
  • طول/ عرض/ ارتفاع: 4445/ 1943/ 1199 میلی متر
  • حجم باک بنزین: 89 لیتر
  • حجم دقیق موتور: 3746 سی سی
  • ضریب کمپرس: 9/4 به یک
  • ابعاد تایر ها در جلو و عقب: 265 /35ZR19 و 335/30ZR20


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 14 اردیبهشت 1390 توسط mehrdad nnnn | نظرات ()
هاست - . http://www.persian111.com/?rid=153848328